Oferta dla firm
Ustawienia biznesowe
Metoda Ustawień Systemowych pozwala na uzyskanie w krótkim czasie (zazwyczaj wystarcza 1, 2 spotkania) wglądu w daną sytuację problemową. W polu relacji pomiędzy fizycznymi, osobowymi i społecznymi aspektami działania firmy, takimi jak: surowce, produkty, finanse, programowanie, dostawcy, klient, podzespoły, właściciele, zarząd, pracownicy, granice kompetencji, cele, misja, pojawiają się nowe informacje i procesy.
Ustawienia Systemowe stosowane są do rozwiązania problemu organizacji jako:
- narzędzie diagnozy
- podstawa do zmiany
- narzędzie do przetestowanie różnych wersji rozwiązania problemu
Trzy zasady, którymi rządzi się dana organizacja:
Pierwsza najważniejsza zasada: Powinna być jasna czytelna struktura, organizacji, oddziałów tej organizacji, każdej osoby pracującej tam, aby mogła funkcjonować dobrze.
Druga zasada: Równowaga pomiędzy dawaniem i braniem jest bardzo ważna. Bez właściwej równowagi brania i dawania nie jest możliwa rzeczywista wymiana pomiędzy różnymi elementami systemu.
Trzecia zasada: Ludzie, pomysły i inne elementy, które wypracowały markę, pozycję organizacji w przeszłości powinny być wzięte na właściwe miejsce. One ukształtowały korzenie organizacji. To co jeszcze jest prawdą ważną dla wszystkich zatrudnionych to, że każda osoba ma równe prawo do miejsca w organizacji.
Praca, zgodna z energią pola z uwzględnieniem powyższych zasad pozwala na rozwiązanie problemu i znalezienie właściwego kierunku działania, oddziaływającego na całą firmę.
Przykładowe obszary zastosowania pracy metodą Ustawień Systemowych:
- problemy na poziomie zarządzania i kierowania firmą
- strukturalne i personalne zmiany w przedsiębiorstwie
- decyzje związane z rozwojem firmy (nowy oddział, fuzja firm, wejście na giełdę, szacowanie przyszłych zmian, itp.)
- problemy finansowe firmy
- źródła konfliktów w organizacji i radzenie sobie z nimi
- rozwój zespołów pracowniczych
- odnalezienie i przyjęcie swojego właściwego miejsca w przedsiębiorstwie, wybór ścieżki rozwoju zawodowego
- trudności w skutecznym prowadzeniu negocjacji
- wizja, motywy przewodnie, kultura organizacji
- relacje z klientami, marketing, wizerunek produktu
- rozpoznawanie ukrytych struktur władzy
- diagnozowanie funkcjonowania firmy